poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Aktualizacja nawigacji za pomocą programu Garmin Express

Garmin Express to uniwersalny program służący do aktualizacji oprogramowania oraz wgrywania najnowszych aktualizacji map w nawigacjach firmy Garmin (zarówno dla serii samochodowych nuvi, camper, dezl jak i motocyklowych zumo, a także modeli rowerowych z mapą Garmin Cycle Map).

Najnowsze mapy są dostępne dla wszystkich urządzeń, które w nazwie posiadają literki LM (Lifetime Maps), co jest oznaczeniem dożywotniej subskrypcji na mapy.

Jeśli nawigacja została zakupiona kilka lat temu i nie posiada ona dostępnych aktualizacji, można je dokupić tutaj.

W tym wpisie zaprezentujemy jak krok po kroku wygląda instalacja najnowszej aktualizacji.




1. Na początek należy pobrać i zainstalować program Garmin Express, który można pobrać ze strony Producenta.

Uwaga! Program Garmin Express nie współpracuje z systemem operacyjnym Windows XP. Pełną listę wymagań technicznych i zgodnych systemów znaleźć można na stronie producenta.


2. Po pobraniu i instalacji programu na ekranie Expressa wyświetli się polecenie "Dodaj urządzenie", na które klikamy.



3. Program zacznie wyszukiwać naszą nawigację. Następnym krokiem będzie dodanie produktu. Klikamy na "Dodaj urządzenie".


4. Następnie warto zarejestrować produkt. Wpisujemy w pierwszym polu adres e-mail, dzięki czemu nawigacja będzie przypisana do naszego konta mailowego. Po wypełnieniu pola z adresem mailowym klikamy "Dalej".


5. Kolejnym krokiem jest udzielenie pozwolenia firmie Garmin na gromadzenie anonimowych danych z urządzenia. Wybór "Tak" lub "Nie" nie wpływa na działanie nawigacji więc można zaznaczyć dowolną opcję. Następnie klikamy "Zakończ".


6. Gdy konfiguracja się zakończy możemy zacząć instalację oprogramowania i map. Wystarczy kliknąć na "Instaluj wszystko".


7. Ostatnim etapem jest proces pobrania i aktualizacji map. Trzeba pamiętać, aby nie odłączać urządzenia w trakcie trwania kopiowania plików. Instalacja trwa w (zależności od urządzenia i łącza internetowego) od 30 minut do nawet trzech godzin. W tym miejscu może pojawić się komunikat o zbyt małej pamięci wewnętrznej nawigacji. Każda aktualizacja wiąże się z instalacją coraz to większego pliku. Co prawda program Garmin Express automatycznie usuwa starą mapę i instaluje nową, ale w pewnym momencie pamięć wewnętrzna może okazać się niewystarczająca (dotyczy to zwłaszcza starszych nawigacji). W takiej sytuacji Garmin Express zaproponuje dwa rozwiązania: dołożenie karty pamięci lub instalacja mniejszego regionu w pamięci wewnętrznej nawigacji. Jeżeli zdecydujemy się na instalację mniejszego regionu to w dowolnym momencie będzie można zainstalować inny region.  


8. Po zakończeniu aktualizacji pojawi się komunikat "Aktualizacje zakończone". Dane na nawigacji są aktualnie, możemy zamknąć program Garmin Express i bezpiecznie odłączyć nasze urządzenie.


Jeżeli szukasz nawigacji samochodowej z bezterminową subskrypcją na mapy sprawdź ofertę najpopularniejszych nawigacji na www.garmin24.pl

29 komentarzy:

  1. Witam, proszę o pomoc... Podczas instalowania aktualizacji map wyłączył mi się komputer... Zrobiłam navi restart , usunęłam z narzędzi,ale to nic nie dało, bład nadal jest i nie mogę wgrać aktualizacji. Co mam dalej zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    Mam nawigację nuvi 2595 LT, widzę, że najnowsza mapa ma symbol 2016.10 zaktualizowałam u siebie i pokazuje, że mam mapę 2105.10. Skąd ta różnica?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam mam pytanie mam nawigację Nuvi2599lmt-d, po próbie aktualizacji wyświetlił się komunikat że mam za mało miejsca na dysku komputera(trzeba około 12GB), dałem cancel instalacji i odłączyłem navigację od kompa, po uruchomieniu nuvi pojawił się komunikat o update softwaru po tymże rzekomym update, urządzenie się wyłączyło i już nie mogę go uruchomić, nie działa również podłączenie do komputera lub ładowarki samochodowej, co robić jakiś reset czy cokolwiek?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak odpowiada Kornel. Najlepiej zrobić tak:
      1. Karta przynajmniej 8GB musi być - należy ją sformatować i wpiąć do nawigacji.
      2. Zrobić Master Reset.
      3. Odinstalować Garmin express.
      4. Podłączyć nawigację do komputera i wejść na swoje konto w MyGarmin.
      5. Zainstalować Garmin express i zaktualizować urządzenie i mapy.
      U mnie dopiero w takiej kolejności pomogło. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Mam nawigację 2497LMT chciałabym zaktualizować mapę. Wszystko mam wgrane na urządzeniu gdzie nie ma już miejsca. Jak wgrać nową mapę na kartę SD?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Kiedy nowa aktualizacja mapy obecna była w 7 kwietniu, czy będzie w lipcu sumie powinna być co kwartał ale nie zawsze jest na czsie planuje wyjazd w połowie lipca po Europie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,
      niestety Garmin nie podaje daty ukazania się nowych aktualizacji mapy. Więc trudno powiedzieć kiedy pokaże się nowa mapa.

      Pozdrawiam,
      Kornel

      Usuń
  6. Mam nuvi 3790T, mimo że mam zakupioną możliwość darmowej dożywotniej aktualizacji map, program garmin express oferuje mi jedynie pobranie atualnego oprogramowania urządzenia a mapy proponuje odpłatnie. Urządzenie pokazuje, że mam wersję mapy 2015.20

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź.
      Dożywotnią aktualizację kupowałam w salonie ok.rok po zakupie urządzenia, wszystko miało działać "elektronicznie" bez numerów i zdrapek, po prostu moje urządzenie miało być zarejestrowane w sieci i po zalogowaniu się automatycznie pobierać dostępne aktualizacje, a z tego, co widzę to nawet w ub. roku nie pobrało mi mapy 2016, bo wciąż mam wersję z 2015r.

      Usuń
  7. Witam, mam nuvi 2597 LMT. Podczas pobierania aktualizacji proces zatrzymał się na 26,7 % i dalej nic sie nie dzieje od ponad godziny...

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam posiadam nawigację Garmin 55LM,nawigacja nie widzi karty micro sd 4gb,czy to jest wina nawigacji czy ja mam nieodpowiednią kartę?.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odpowiedź,to znaczy że karta nie będzie widoczna w nawigacji dopóki nie zabraknie pamięci czy tak?

      Usuń
    2. Dokładnie, karta jest przeznaczona na mapy, więc póki jest miejsce w pamięci wewnętrznej nawigacja nie ma potrzeby korzystania z karty SD.

      Pozdrawiam,
      Kornel

      Usuń
  9. witam mam nuvi 2569LMT-D zainstalowałam program garmin ekspress ale ten nie wykrywa urządzenia i nie mogę zaktualizować map

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Podczas zgrywania aktualizacji na kompa ciągle dostaje komunikat, że nie można pobrać GarminExpressinstaler- mam system operacyjny WIN 10. Co może być powodem ? Pozdrawiam Mariusz jeżeli to możliwe poproszę odpowiedź na agmar0@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, kiedy zostanie udostępniona następna aktualizacja mapy po 2017.10 ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Obecna mapa 2017.10 ma 2 miesiące. Kolejnej aktualizacji możemy spodziewać się za 2-3 miesiące. Dokładnej daty jeszcze nie znamy.
    Pozdrawiam
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  13. dziekuje za szybka odpowiedz!
    czy na podstawie Nazwa produktu: nüvi® 42LM Numer seryjny: 2W8240103 ID urządzenia: 3902793277 mozna stwierdzic jakie mapy wchodza w sklad tego modelu?

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam,
    Posiadam Garmin nuvi 2595LM.Po próbie aktualizacji map urzadzenie wyswietla mi tylko mapy na europe. Brak map UK. Po zakupie mialem Uk i UE. W jaki sposób dodać UK ???

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,
    W programie Garmin Expres w ustawieniach jest opcja zainstaluj ponownie mapy, wtedy dogra się cała mapa Europy
    Pozdrawiam,
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Mam podobny problem . Odziedziczyłem Garmin nuvi 200W . Posiadał wgrane dwie mapy
    1- to GP Mapa NT 3d 2009.3
    2- CN Europe ale jaka wersja to już nie odpowiem - (coś się stało z kartą i żaden czytnik jej nie widzi) w każdym bądz razie miała wgraną miedzy innymi polskę wersja chyba 2013.
    Postanowiłem zaktualizować poprzez Garmin Expres i ku mojemu zdziwieniu na kartę wgrała się CN Europe NT 2017.10 ale wersja DACH+CZ . Po wyjęciu karty nawigacja widzi tylko mapę pierwszą (GP Mapa), po załadowaniu SD widzi mapę zaktualizowaną .
    Próbowałem usuwać nawigację z Garmin Expresa jak również resetowałem ją jak i formatowałem kartę i za każdym razem dostępna jest tylko aktualizacja CN Europe NT 2017.10 wersja DACH+CZ.
    W programie Garmin Expres w ustawieniach nie mam opcji "zainstaluj ponownie mapy" jak pan pisze w wcześniejszym poście (tylko ogólne , harmonogram , proxy , informacje). Próbowałem skontaktować się z 008004412454 z telefonu stacjonarnego ale nie ma takiego numeru . Proszę mi powiedzieć jak uruchomić mapę polski?

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Posiadam urządzenie Garmin nuvi 2597LMT chce sobie aktualizować mapę w garmin express ale nie wyszukuje nowej aktualizacji mapy. Dodam że w urządzeniu posiadam mapę CN Europe NTU 2016.10 ALL . W czym może być problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety zainstalowanie od nowa garmin express nie pomogło nadal nie wyszukuje nowej mapy. Pozostaje wsparcie techniczne

      Usuń
  18. Dzień dobry,
    mam nawigację nuvi2405. Postąpiłem jak w instrukcji powyżej i teraz w momencie włączania urządzenia wyświetla się komunikat:
    "Do wyznaczania trasy wymagane są mapy szczegółowe. Brak map szczegółowych w tym urządzeniu" i następny "Nie można odblokować map". Po wybraniu opcji "Pokaż mapę" nie widać mapy terenu, jest tylko szare tło.
    Nie wykupiłem nowej mapy - chciałem tylko zaktualizować oprogramowanie. Przywracanie z kopii zapasowej nic nie daje. Próbowałem też kilka razy przeinstalować mapy przez opcję "Zainstaluj mapy ponownie" - bez efektu.
    Proszę o pomoc (za kilka dni urlop :o).
    Pozdrawiam,
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  19. Posiadam nawigację Garmin 2595 LM. Windows 10 nie widzi nawigacji. Program Garmin Express nie wyszukuje jej. Na urządzeniu jest monit, że podlączona została do PC

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam serdecznie.Posiadam nuvi 3790 LTM.Po ostatniej aktualizacji map 2017 dostaję komunikat -nie można uwierzytelnić map.Z góry bardzo dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzień dobry.Dziękuje bardzo.Pomogło.Jednak teraz mam inny problem a mianowicie nie ma w pamięci zaplanowanej podróży,które sam przed chwilą zrobiłem .Wyświetla się za każdym razem ---naciśnij +,aby utworzyć nową podróż.Czy można coś z tym zrobić?Dziekuję i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam!Posiadam navi 2455LT i niestety po podlaczeniu urzadzenia do laptopa poprzez kabel usb nie moge sie polaczyc z garmin expres. w czym moze byc problem ? Zaznaczam ze podlaczam przez kabel orginalny.

    OdpowiedzUsuń
  23. WItam mam taki problem z moja Nawigacja 2597
    NIE MOZNA ZAINSTALOWAC TYCH APLIKACJI.
    Najnowsza wersja tych map zawiera tyle nowych
    informacji ze nie mieszcza sie one w pamieci urzadzenia, mam skontaktowac sie z pomoca techniczna.
    posiadam sformatowana karte 16GB, co moge poradzic na to

    OdpowiedzUsuń