piątek, 30 marca 2012

Aktualizacja map w nawigacji Garmin

Wychodząc naprzeciw często pojawiającym się zapytaniom, które dotyczą sposobów aktualizacji map w nawigacjach firmy Garmin, postanowiliśmy podsumować ten temat w kilku najważniejszych punktach.


1. Pisząc o aktualizowaniu map, mamy na myśli mapy drogowe najczęściej powiązane z nawigacjami samochodowymi. Główną i jedyną mapą przypisaną do odbiorników Garmin jest mapa City Navigator (dane mapowe dostarcza firma Navteq) i tylko tą mapę można aktualizować za pomocą opisanych poniżej metod.

2. Przed podjęciem decyzji o zakupie aktualizacji należy sprawdzić czy nasze urządzenie posiada starszą wersję mapy City Navigator Europe. W tym celu uruchamiamy odbiornik, a następnie w ustawieniach mapy odczytujemy jej wersję. Przykład w liście map powinna znajdować się pozycja: CN Europe 2012.10





Informację o najświeższej wersji mapy Garmin CityNavigator można znaleźć na naszej stronie www.garmin24.pl lub klikając w poniższe zdjęcie:






3. Mapę CityNavigator NT można zaktualizować na 3 sposoby:

A) Darmowa aktualizacja Garmin nuMaps Guarantee

Wszystkie nowe odbiorniki firmy Garmin, które posiadają fabrycznie zainstalowaną mapę drogową CityNavigator objęte są 90 dniowym okresem gwarancji najświeższej mapy. W praktyce wygląda to tak, że przez okres 3 miesięcy od pierwszego użycia nawigacji (data jest zapisywana automatycznie w pamięci urządzenia po pierwszym złapaniu sygnału gps)użytkownik ma prawo do bezpłatnej aktualizacji map w swojej nawigacji.

W celu sprawdzenia czy danej nawigacji przysługuje darmowa aktualizacja należy podłączyć ją do komputera, a następnie wejść na stronę: http://www.garmin.com/pl/maps/ i wybrać zakładkę: Aktualizacja map


B) Zakup dożywotniej aktualizacji: Garmin nuMaps Life Time

Dożywotnia aktualizacja sprzedawana jest w postaci karty zdrapki, na której umieszczony jest kod aktualizacyjny. Po zakupie karty należy zalogować się do konta myGarmin na stronie www.garmin.pl i w zakładce Zarządzanie mapami aktywować poprzez wpisanie kodu dożywotnią aktualizację.

Garmin LifeTime umożliwia bezpłatne pobieranie mapy CityNavigator przez cały okres korzystania z nawigacji. Uaktualnienia mapy udostępniane są co kwartał.

Aktualizację LifeTime można przypisać tylko i wyłącznie do jednego zgodnego urządzenia firmy Gamrmin.

W trakcie pobierania map z serwera firmy Garmin (wymagane połączenie z Internetem) istnieje możliwość zainstalowania mapy zarówno w urządzenie jak i na komputerze.

W przypadku uszkodzenia nawigacji z przypisaną aktualizacją LifeTime istnieją dwie możliwości:

- jeżeli urządzenie jest w okresie gwarancyjnym, a usterka jest na tyle poważna że konieczna jest wymiana odbiornika na nowy, to serwis przenosi na nowe urządzenie wykupioną wcześniej dożywotnią aktualizację

- jeżeli urządzenie jest poza okresem gwarancyjnym i nie da się go naprawić, serwis Garmina może zaproponować użytkownikowi zakup nowej nawigacji w promocyjnej cenie, do której zostanie przeniesiona licencja lifetime


C) Zakup jednorazowej aktualizacji: Garmin nuMaps One Time

Aktualizacja sprzedawana jest na płycie DVD lub jako kod z karty zdrapki. Aktualizacja jak sama nazwa wskazuje umożliwia wykonanie jednorazowej aktualizacji mapy do najświeższej wersji. Podobnie jak w przypadku Garmin LifeTime w trakcie aktualizacji istnieje możliwość zainstalowania mapy w nawigacji i komputerze.


D) Zakup nowej mapy na karcie pamięci SD/microSD

Nowa mapa przypisana jest do karty pamięci. Oznacza to, że nie wymaga ona rejestrowania w koncie myGarmin. Po zakupie wystarczy włożyć kartę z mapą do slotu kart w zgodnym urządzeniu firmy Garmin, a następnie je uruchomić.

W przypadku tej opcji należy pamiętać, że map na kartach pamięci nie można aktualizować. W momencie ukazania się świeższej wersji mapy, można zakupić nową kartę.

Przy zakupie aktualizacji na karcie warto zwrócić uwagę na to jaka wersja mapy jest na niej aktualnie zainstalowana. Jest to o tyle ważne, gdyż jeśli okaże się że karta przeleżała w magazynie sprzedawcy dłuższy okres i znajdują się na niej np. dane sprzed roku to nie będzie możliwości aby je zaktualizować.




Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem, któreś z powyższych aktualizacji zapraszamy do naszego sklepu internetowego www.garmin24.pl lub do naszych salonów firmowych w Poznaniu i Wrocławiu.

44 komentarze:

  1. W czasie aktualizowania mapy wyskoczyła informacja, że mam za mało miejsca i propozycja usunięcia nieużywanych języków w celu powiększenia go. Zgodziłam się ale okazało się, że usunięto mi j. polski. Jak mam to odkręcić ? Dokupiłam kartę SD 16 GB ale nie wiem jak mam wgrać do navigacji język polski.

    OdpowiedzUsuń
  2. W celu ponownego dogrania polskiego lektora wystarczy pobrać z naszej strony program garmin webupdater. Po zainstalowaniu i uruchomieniu w/w programu z listy dodatków należy wybrać: polish voice.
    Link do garmin webupdater poniżej:

    http://www.garmin24.pl/pl/c/Garmin-WebupDater/167

    OdpowiedzUsuń
  3. "Rozpoczęto aktualizację map, ale instalacja nie została ukończona. Zlokalizuj pobraną mapę, aby rozpocząć proces instalacji". Taki komunikat wyskakuje,klikam "pobierz teraz" i cały czas przekierowuję mnie na stronę gdzie mogę pobrać program GarminExpres a nie plik z mapą. Proszę o pomoc w aktualizacji

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam pobrać z naszej strony program: Garmin MapUpDater i ponownie przeinstalować nową mapę. Garmin Expres jest alternatywnym programem, ale moim zdaniem jest mniej intuicyjny.

    Po pobraniu w/w programu wystarczy go uruchomić i dalej postępować wg wskazówek kreatora instalacji.

    Link do Garmin MapUpDater:

    http://www.garmin24.pl/garmin_mapupdater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję aktualizacja przebiegła bez problemu.

      Usuń
  5. Proszę o pomoc. Aktualizacja map dotarła do 98% i mimo normalnego połączenia z siecią proces pobierania zakończył się i od godziny nie dzieje się kompletnie nic.... Poradźcie co dalej,proszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Najprawdopodobniej pojawił się jak to garmin określa "nieoczekiwany błąd". Proszę wyłączyć aktualizację i niestety rozpocząć cały proces od nowa korzystając z programu Garmin MapUpDater. Instrukcję pobierania nowych map można znaleźć pod poniższym linkiem:

      http://www.garmin24.pl/pl/i/-Instrukcja-aktualizacji-map/22

      Pozdrawiam i mam nadzieję, że kolejna próba zakończy się powodzeniem

      Usuń
  6. WITAM KUPIŁEM NOWEGO GARMIN NUVI 54LM Z DOZYWOTNIĄ AKTUALIZACJA MAP CZY MUSZE NOWEGO GARMINA ZAKTUALIZOWAC CZY PO PROSTU ODPALAM I W TRASE??????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy. Najprawdopodobniej w nawigacji jest zainstalowana starsza wersja mapy, dlatego warto poświęcić trochę czasu, podłączyć nawigację do komputera i pobrać najnowszą mapę. Po włączeniu nawigacji w ustawieniach można odczytać jej symbol (wersja z października to CityNavigator 2014.30). Instrukcja pobrania mapy znajduje się na naszej stronie:

      http://www.garmin24.pl/pl/i/-Instrukcja-aktualizacji-map/22

      Pozdrawiamy

      Usuń
    2. DZIEKI ZA INFO MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE CO TO JEST TA KARTA ZDRAPKA I GDZIE ONA SIE ZNAJDUJE?

      Usuń
    3. W Pana przypadku wystarczy pobrać program Garmin MapUpDater, podłączyć nawigację do komputera i dalej postępować wg wskazówek ukazujących się na ekranie. Pana nawigacja ma już przypisane aktualizacje dożywotnie (o czym świadczy symbol LM), a karta z kodem dotyczy nawigacji które nie mają aktualizacji.

      Usuń
  7. WITAM KUPIŁEM NAWIGACJE GARMIN JAKIS CZAS TEMU JAKIES DWA LATA MAM DO NIEGO DOZYWOTNIĄ AKTUALIZACJE MAP NUMAPS LIFE TIME. NIE ZAREJESTROWAŁEM SIE W CIĄGU TYCH TRZECH MIESIĘCY, CZY NADAL MAM PRAWO DO DARMOWYCH AKTUALIZACJI. MÓJ MODEL NAWIGACJI TO: 1390T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jeżeli dla nawigacji została przypisana dożywotnia aktualizacja to brak rejestracji nie ma znaczenia. Bez problemu można skorzystać z programu GarminMapUpdater i rozpocząć pobieranie nowej mapy.

      Usuń
  8. Witam ,
    zakupiłem radio samochodowe Kenwood DNX5260BT i mam mapy z 2009 roku . Gdzie mogę zakupić aktualizacje do konkretnie przypisanego modelu ewentualnie jakiś namiar w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety za aktualizacje map, a dokładnie za ich sprzedaż w przypadku stacji multimedialnych Kenwood odpowiada Kenwood. Może Pan poszukać informacji na temat swojego urządzenia na stronie: https://kenwood.garmin.com/kenwood/

      Odnośnie punktów w Warszawie to proszę zadać pytanie bezpośrednio w serwisie Garmina. Być może będą znali jakieś godne polecenia punkty sprzedaży. Mail do serwisu to: poland.support@garmin.com

      Pozdrawiam

      Usuń
  9. witam. kupiłem garmina lm54 jak można do niego wgrac fotoradary, tory kolejowe i inne ostrzeżenia na europę ewentualnie na polskę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Instrukcja wgrania radarów znajduje się pod poniższym linkiem:

      http://www.garmin24.pl/radary_nawigacja_garmin

      Usuń
  10. Witam, kupilem NOWY nuvi 3790t w Media expert w zeszlym tygodniu. Probowalem uaktualnic mapy, ale nie moge. Zainstalowane sa mapy CNE NT 2011.10, Deluxe All Regions -3Db+JV+HT, Apr 19. Odblokowanie sep21.2010 czy to znaczy, ze mam uzywany sprzet? Czy jakos mozna to uaktualnic?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodam, ze wg zapewnien firmy Garmin przysluguje jedna bezplatna aktualizacja do 90 dni od zakupu. Pozdrawiam Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie.

      Gwarancja najświeższej mapy jak najbardziej obowiązuje. Jest jeden warunek. Decyduje data złapania sygnału gps. Po złapaniu sygnału, w pamięci nawigacji zapisuje się sprytny pliczek na podstawie którego program aktualizacyjny sprawdza datę uruchomienia nawigacji. Jeżeli od uruchomienia tj. zlokalizowania pozycji minęło 90 dni to niestety system wyrzuci komunikat o płatnych mapach.

      W Pan przypadku oznaczałoby to, że dostał Pan model który faktycznie był już wcześniej uruchamiany. Jeżeli posiada Pan dowód zakupu to zalecam skontaktować się ze wsparciem technicznym firmy Garmin. Wydaje mi się, że bez problemu przypiszą dla Pana nawigacji najświeższą mapę. Mail kontaktowy to: poland.support@garmin.com. W mailu proszę koniecznie podać numer seryjny nawigacji oraz najlepiej skan dowodu zakupu.

      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Mam pytanie o nową aktualizcję do 2495 czyli 2014.30. jest poprostu masakryczna! jeżdżę doś stałą trasę i po ostatniej aktualizacji właśnie do 2014.30 nawigacja zaczęła pokazywac tak totalne bzdury i trasy, że nadaje sie do kosza. Nic w ustawieniach nawigacji nie zmieniałem. kieruje mnie ciagle na jakies boczne polne drogi, nie skutkuje włączanie wyboru trasy, najszybsza czy najkrótsza, nie skutkuje ustawienie omijania dróg gruntowych itd. Totalna porażka!! Mam nuvi2495LM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Skoro ma Pan najnowszą wersję mapy (2014.30) i prawidłowo ustawione parametry odnośnie unikania to niestety nic więc zrobić się nie da. Na tą wersję mapy zbyt wielu narzekań nie było, a i mało prawdopodobne jest żeby coś było nie tak z nawigacją. Proszę napisać maila z zapytanie do wsparcia technicznego firmy Garmin (poland.support@garmin.com). Może uda im się znaleźć jakieś rozwiązanie.

      Usuń
  13. Witam, właśnie jestem po aktualizcji map. Okazało się , że brak jest języka głosu po polsku. Prosze o pomoc......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Proszę podłączyć nawigację do komputera, następnie pobrać program Garmin WebUpDater.

      Po pobraniu programu z listy dodatków należy wybrać Polish Voice.

      Link do programu poniżej:

      http://www.garmin24.pl/pl/c/Garmin-WebupDater/167

      Usuń
  14. witam. mam małe pytanie dotyczące nawigacji 3597LM zakupiłem ją parę dni temu przeprowadziłem aktualizacje map itd. została zapełniona pamięć nawigacji dokupiłem kartę pamięci i próbowałem ponownie zainstalować mapy Europy tak by zostały zapisane na karcie po kilku krotnym instalowaniu map nie udało mi się zainstalować na karcie cały czas instaluje na urządzeniu nie wiem dla czego posiadam inny model garmina i bez problemu instaluje mi na karcie przede wszystkim używam garmin expres przy instalacji na 3760 prosi o wybór instalacji map przy 3597LM nic takiego nie występuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Polecam pobrać z naszej strony program: Garmin MapUpDater i ponownie przeinstalować nową mapę. Garmin Expres jest alternatywnym programem, ale moim zdaniem jest mniej intuicyjny i czasami utrudnia życie :)

      Po pobraniu w/w programu, wystarczy go uruchomić i dalej postępować wg wskazówek kreatora instalacji.

      Przy trzecim lub czwartym punkcie należy wybrać: Opcje instalacji (lewy dolny róg kreatora), a później na liście wskazać: Zainstaluj Pełną Mapę Europy. Powinien pojawić się komunikat o zbyt małej pamięci wewnętrznej nawigacji i pytanie co chcemy zrobić: Wybrać mniejszy region mapy. czy skorzystać z karty. Wskazujemy kartę i rozpoczynamy instalację pełnej mapy Europy.

      Link do Garmin MapUpDater:

      http://www.garmin24.pl/garmin_mapupdater

      Pozdrawiam

      Łukasz

      Usuń
    2. Bardzo dziękuje za pomoc. Mapy zainstalowały mi się na karcie bez problemu.
      Pozdrawiam

      Usuń
  15. Witam,

    Minąłem w Warszawie kilka fotoradarów i pomijąjąc fakt, że nie każdy był wgrany w moją zakupioną kilka dni temu nawigację nuvi 3597 to zdziwił mnie bardzo brak sygnalizacji dźwiękowej urządzenia o zbliżającej się kontroli prędkości. Pomyślałem, że może jadę za wolno i to inteligentne urządzenie uwzględniające prędkość pojazdu? bo moja poprzednia navi Mio Moov 200PL zawsze pika przed fotoradarem kilka razy. Czy nawigacja Garmin bez względu na prędkość jazdy powinna sygnalizować dźwiękiem o zbliżającym się pomiarze?
    Dokonałem update'u map Europy, zgodnie z zaleceniami producenta i mimo braku karty microSD jakimś cudem się najnowsze mapy po kilku godzinach instalacji zmieściły. Jedynie odinstalowało mi niektóre języki w trakcie instalacji, ale to nie problem.
    Niepokoi mnie natomiast brak dźwiękowej sygnalizacji o zbliżającym się fotoradarze. Czy można jakoś to naprawić? Ustawiłem sygnał pojedyńczy i cisza, tylko na ekranie pojawia się informacja, że fotoradar się zbliża. Ustawienie na sygnał ciągły też nie pomaga. Żadnego dźwięku. Mój stary Mio Moov 200PL zawsze kilka razy ostrzega sygnałem, że fotoradar się zbliża.
    Folder POI w urządzeniu GARMIN zawiera 11 plików z datami z 10.2013 każdy.
    Dostałem ze sklepu w którym nabyłem urządzenie 4 pliki w mailu i poradę bym podmienił wszystkie pliki z tego folderu na otrzymane. Nie zrobiłem tego z 2 powdów. 11 plików zaminić na 4 o zupełnie innych nazwach wydaje mi się ryzykownym pomysłem. Do tego owe pliki mają daty od 2008 do 2011 roku, a więc są mocno nieaktualnymi bazami fotoradarów.

    Inny problem to, że bateria po bardzo długim ładowaniu przez kabel USB podłączony do komputera pokazuje max. 80%. To może mniejsze zmartwienie, ale jednak nawet przez 5h ładowania nie chce pójść dalej i faktycznie po pierwszym uruchomieniu po dłuuugim ładowaniu, GPS nie pokazuje na pasku 100% tylko od razu około 80%.

    Proszę o poradę.
    Pozdrawiam,
    Mateusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Garmin dogrywa do swoich urządzeń bazę radarów na Europę firmy Cyclop. To są właśnie te pliki (bodajże 11) o których Pan wspomniał. Faktycznie na Polskę baza ta jest słaba, dlatego polecam pobrać z naszej strony plik z najnowszymi radarami (ostrzeżenia o stałych radarach, miejscach najczęstszych kontroli, przejazdach kolejowych itp). Proszę postępować wg. instrukcji (sposób pierwszy):

      http://www.garmin24.pl/radary_nawigacja_garmin

      Z tego co pamiętam to w modelu nuvi 3597 po wybraniu Dokąd nie ma folderu Dodatki, ale to nie ma znaczenia, bo urządzenie i tak rozpozna wgrany plik. Pliki oryginalnie wgrane przez Garmina zostają bez zmian.

      Co do baterii to być może po podłączeniu do ładowarki samochodowej uda się wskoczyć na 100%. W tym przypadku nie mam innego pomysłu. Jeżeli bateria będzie sprawiać jakiekolwiek problemy zawsze może się Pan skontaktować z bardzo sprawnie działającym serwisem firmy Garmin (poland.support@garmin.com)

      Pozdrawiam

      Łukasz - garmin24.pl

      Usuń
    2. Dobrze, spróbuję tego co Pan proponuje. Czy można w czasie jazdy, gdy natrafi się na jakiś fotoradar zapisać go szybko w pamięci urządzenia. W Mio było to dobrze i intuicyjnie rozwiązane. Tutaj w Garminie jakoś nie odkryłem jeszcze jak to zrobić.

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że niestety nie ma takiej możliwości. Jedyne co można zrobić to poprawić ograniczenie prędkości poprzez kliknięcie na ograniczenie i ustawienie prawidłowej wartości.

      Pozdrawiam

      Usuń
  16. witam kupiłem nawigację NUVI 44 LM w sklepie saturn z dożywotnią aktualizacją map. Sprzedawca poinformował mnie żeby do 30 dni od dnia zakupu zarejestrować produkt wpisując nr z paragonu w celu możliwości korzystania z ww. promocji. Gdzie mam wpisać ten nr? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Jeżeli na kartoniku widnieje symbol LM (LifeTime Map) to nie ma żadnego ograniczenia czasowego. W dowolnym momencie może Pan zarejestrować Swoją nawigację w koncie myGarmin (link poniżej):

      https://my.garmin.com/mygarmin/login.htm?service=https%3A%2F%2Fmy.garmin.com%2Fmygarmin%2Fcustomers%2FmyGarminHome.faces

      Zresztą nawet bez rejestracji można rozpocząć pobieranie nowej mapy. Wystarczy pobrać mały program Garmin MapUpDater. Program ten sam rozpoznaje podłączoną do komputera nawigację i sprawdza czy posiada ona licencję na darmowe uaktualnienia map.

      Na paragonach czy fakturach absolutnie nie ma żadnych kodów :). Sprzedawca być może myślał o procedurze dotyczącej nawigacji bez dożywotnich aktualizacji (brak oznaczenia LM lub LMT). W takich sytuacjach na zarejestrowanie i pobranie darmowej mapy, użytkownik ma 3 miesiące.

      Pozdrawiam

      Łukasz - garmin24.pl

      Usuń
  17. Witam,czy mozecie mi powiedziec jak wgrac do nawi dezl 760 polecenia głosowe po polsku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Jeżeli zależy Panu na wybieraniu głosowym to funkcja ta nie jest jeszcze dostępna w języku polskim.

      A jeśli chodzi o polskiego lektora (polskie wskazówki w trakcie nawigowania) to rozumiem, że sprawdzał Pan na liście dostępnych języków w menu nawigacji i polskiej wersji tam nie ma.

      W takiej sytuacji wystarczy pobrać program Garmin WebUpDater. Link do programu poniżej:

      http://www.garmin24.pl/pl/c/Garmin-WebupDater/167

      Po aktualizacji oprogramowania z listy dodatków należy wybrać Polish Voice. Po pomyłśnej instalacji włączamy nawigację i w ustawieniach wybieramy polski język.

      Pozdrawiam

      Łukasz - garmin24.pl

      Usuń
  18. Witam,

    Wczoraj kupiłem nawigację GARMIN nuvi 2597 LMT, chciałem aktualizować mapy i tu występuje problem.
    Ściągnąłem program Garmin Express oraz program Garmin Map Updater v.3.3.3.

    W programie Garmin Map Updater podczas ściągania aktualizacji oprogramowania wyświetla się błąd- "Wystąpił nieoczekiwany błąd i program musi zostać zamknięty. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z działem obsługi klienta firmy Garmin." Powtarzałem tą czynność kilka razy- za każdym razem to samo.

    W programie Garmin Express podczas instalowania aktualizacji(zaczyna od oprogramowania- 6 aktualizacji- ściąga tylko 4 i np aktualzacja oprogramowania sprzętowego 4.30 dochodzi do 399%... a inne też do ponad 300%... Co jest tego przyczyną? Jak rozwiązać ten problem? Jak aktualizować mapy i oprogramowanie bez problemów. Zależy mi na czasie gdyż mam pilny wyjazd...

    Pozdrawiam,
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.

      Proponuje pobrać w pierwszej kolejności program do aktualizacji oprogramowania, czyli Garmin WebUpDater. Link poniżej:

      http://www.garmin24.pl/pl/c/Garmin-WebupDater/167

      Po pobraniu w/w programu i zainstalowaniu najnowszego oprogramowania proszę pobrać program Garmin MapUpDatera w wersji 3.2.2. Link poniżej:

      http://www.garmin24.pl/garmin_mapupdater

      W dniu dzisiejszym za pomocą tego programu udało mi się pobrać nową mapę. Fakt, że przy uruchamianiu pojawił się komunikat o aktualizacji mapupdatera, ale cała mapa zainstalowała się poprawnie.

      Program Garmin Express najlepiej zamknąć lub odinstalować.

      Pozdrawiam i mam nadzieję, że ta procedura okaże się przydatna.

      Łukasz

      Usuń
  19. Witam. Chcialbym kupic Garmin nuvi 2597LMT Europa GPS w Norwegii. Moje pytanie to czy jest mozliwosc wgrania jezyka polskiego w menu, obsludze itd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jeżeli nawigacja posiada całą Europę to polskie menu powinno być już zainstalowane. Pod warunkiem, że Garmin Norwegia kupuje towar w Garmin UK, a nie np. ze Stanów. Jeżeli z jakiś powodów polskiego menu nie będzie to zawsze można skorzystać z programu Garmin Webupdater i dograć te języki na które potrzebujemy.

      Pozdrawiam

      Łukasz

      Usuń
  20. kupiłem nawigację garmin nuvi 44 lm i zainstalowałem program do aktualizacji mapy ale nie chce on wyszukać urządzenia. co mam zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam nawigacje waszej firmy Nuvi660 Euro , kupile dożywotnie aktualizacje , ale problem jest jeden przy aktualizacji stanelo przy tym ze komunikat poinformowal mnie ze mam za malo miejsca, moim zdaniem program powinien sam usuwać takie pliki , teraz mam problem bo nie wiem co usunac zeby wgrac Navigo 2014

    OdpowiedzUsuń
  22. Posiadam Garmina Nuvi 760 i zakupioną dozywotnią aktualizację map. Ostatnio za pomoca Garmin Express zaktualizowałem i sciagnęlem mape CNE Europe 2014.40 na dysk twardy komputera. Jednakze z uwagi na sporą pojemnosc sciagnietej mapy 3,7Gb calosc ulokowalem na komputerze. Obecnie mam zainstalowana karte SD o pjemnosci 2GB, wiec nie wystarcza. Z uwagi na mala pamiec wewnetrzna Garmina -ok. 2Gb (pracuje wolno bo pozostalo jedynie 122MB wolne w pamieci wew. Garmina) oraz mala karte pamieci chyba mnie czekam zakup nowej karty. Jesli tak to jakiej SD czy SDHC o jakie pojemnosci (4Gb) i jak i gdzie wgrac mape , ktora mam na komputerze. Chciałbym odciazyc pamiec wenetrzna Garmina i miec poprawnie zaistalowana nowa mape CNE 2014.40 - jak to zrobic aby miec mape na nowej karcie pamieci. Bede zobowiazany za porade .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie,

      Polecam zakup karty pamięci 8GB SDHC, choć i 4GB wystarczy na obecną wersję mapy 2014.40NT. Poniżej podsyłam link z informacją o dopuszczalnych pojemnościach kart dla poszczególnych serii nawigacji Garmin:

      http://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B18331ce0-4af6-11e3-f27b-000000000000%7D

      Procedura instalacji jest bardzo prosta. Wkładamy czystą kartę do slotu w nawigacji, podłączamy ją za pomocą kabla usb do komputera i uruchamiamy program Garmin Express.

      W programie wybieramy zakładkę urządzenie, a następnie Zainstaluj ponownie mapy. Express powinien automatycznie rozpoznać kartę i zapytać czy chcemy z niej skorzystać w celu instalacji pełnej mapy Europy.

      Pozdrawiam

      Łukasz

      Usuń
  23. Witam. Też ostatnio zakupiłem Garmin nuvi 44 i włożyłem kartę 8 gb i nie działa, przy uruchomieniu garmin w Komputerze włączają się dwa okna analogowe 1 garmin , 2 dysk H jak próbuję zainstalować Pełne Aktualizacje Map , W Garmin Expres to ładuje mi się na urządzeniu Garmin nuvi 44, a nie na karcie SD . I mam 2 pytanie, Ściągnąłem sobie z jakiejś strony Internetowej ( Parodie Głosu ) i na żadne sposoby nie potrafię uruchomić w Nawigacji. Z drugiej strony to szkoda że parę, głosów parody do wrzucenia nie ma na Garmin Expres zawsze było by łatwiej. Z Poważaniem Krzysztof.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...